twitter
googleplus
facebook

widgets

Isnin, 5 Ogos 2013

Pesanan Penting Sebelum balik kampung sempena aidil fitri

Balik kampung adalah sesuatu yang sangat menyoronok kan ..bagi anda yang mempunyai plan untuk balik kampung sempena aidil fitri ini ,,pastikan anda harus beringat kerana malang tak berbau ,,jadikan hari raya ini sebagai suatu hal yang menyeronok kan bukan membuat saudara maupun famly yang tersayang berduka cita ...

pada kali ini saya ingin mengingatkan anda semua sebelum melakukan Rancangan perjalanan ,,anda haruslah melakukan persiapan di bawah ini :

(1).Dapatkan rehat secukupnya
(2).Elakkan mengambil minuman atau ubatan yang memabukkan atau mengantuk
(3).Hindari perasaan negatif seperti marah, kecewa atau teragak-agak sebelum memandu
(4).Periksa kenderaan sebelum memulakan perjalanan jauh
(5).Pastikan kedudukan tempat duduk pemandu sesuai untuk penglihatan maksimum
(6).Cermin pandang belakang dan sisi berada pada kedudukan tepat
(7).Simpan alat bantuan kecemasan dalam kenderaan
(8).Simpan air dan minyak hitam tambahan dalam kenderaan
(9).Pastikan tayar gantian mempunyai angin mencukupi Servis kenderaan

Saya percaya pada anda kerana anda mampu mengubah nya ,,,ceewwaahh macam iklan tv pulak aku ini ...hahaha ,,oke apa2 pun saya ucapkan salam aidil fitri..:)


  • Title : Pesanan Penting Sebelum balik kampung sempena aidil fitri
  • Labels :
  • Author :
  • Rating: 100% based on 10 ratings. 5 user reviews.
  • 2 ulasan:

    1. wah postingannya sangat bagus sekali, saya jadi ingat kamoung halaman nih, ..hheee


      http://penyuluhp.blogspot.com/

      BalasPadam

     

    Pengikut